Senaste inläggen

Av Rebecka - 29 oktober 2010 19:01

... Och så har jag faktiskt hunnit med att göra en doptårta också :) himla massa bakning det blev idag då hehe.

Denna är till ett dop. Det är en liten tjej och en liten kille som ska döpas imorgon.

Det är vanliga sockerkaksbottnar, fylld med hallonmousse och mangomousse. Täckt med grädde och sp. Dekoren är också i sp.

Av Rebecka - 29 oktober 2010 18:49

Inte nog med att man gjorde en massa cup cakes i morse, Jag har även gjort en födelsedags tårta :)

Denna var till min gamla klasskamrats lillasyster som fyller 1 år idag. Det är vanlig sockerkaksbottnar, fylld med jordgubbsmousse och jordgubbsskivor. Täckt med grädde och sp. Dekoren är också i sp.

Av Rebecka - 29 oktober 2010 10:09

Idag har min lilla flicka Halloween-fest på dagis. Vi bestämde oss för att göra cup cakes till alla fröknar och barn. Så det var till att gå upp tidigt och börja baka.

Det blev choklad cup cakes med vanlijsmörkräm. Helt laktosfritt såklart :) Dekoradionerna är i sp.

Hoppas de smakar gott!

Av Rebecka - 24 oktober 2010 14:45

Idag har jag gjort en tårta till min vän Emma. Hon har nytt jobb och de har precis flyttat till nya lokaler så det skulle firas med lite tårta :)

Den är fylld med vanlijkräm m. chokladbitar i och chokladmousse m. bitar i.

Täckt med grädde och sp.

Av Rebecka - 23 oktober 2010 23:24

Idag har jag gjort två doptårtor till en liten kille som heter Sam.

Det är vanlig prinsesstårtsfyllning i dem. Dekoren är i sp och marsipan.

Av Rebecka - 17 oktober 2010 14:00

Och idag gjorde jag den här :)

Sockerkaksbottnar med hallonmoussefyllning i. Täckt med grädde och sp.

Av Rebecka - 16 oktober 2010 10:30

Idag har jag gjort en Pippitårta.

Det är jordgubbs- och chokladmousse i den. täckt med chokladsmörkräm och sockermassa. All dekoration är i sp förutom guldpengarna :)

Av Rebecka - 10 oktober 2010 20:06

Vi hann även med att göra en kalastårta till min stora flicka och hennes kompis som hade kalas tillsammans idag. I denna hade vi banan och jordgubbar, för alla barn äter det ;) täckt med grädde och sp.