asliceofcake

Senaste inläggen

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:43

Dessa chokladsnoppar har jag gjort många av. Med en massa olika fyllningar, men i just denna var det nougat i. Mucket god och mycket kladdig ;)

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:33

Vi missade vår ena väns födelsedag så vi ordnade en överraskningsfest för henne. Jag bakade en jättecupcake eftersom hon älskar mina muffins. Den var fylld med jordgubbsmousse, täckt med grädde och glittrande strösset.

Hon blev väldigt överraskad och väldigt glad :)

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:29

Cupcakes med marshmallowfrosting och strössel. Dessa tyckte flickorna om :) Jag med, men de var hemsk kladdiga.

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:22

Min första bröllopstårta. Denna är jag väldigt stolt över. Fick frågan två dagar innan om jag kunde göra en tårta till min yngsta dotters pappas sambos pappa, som skulle gifta sig... hängde ni med ;) hehe

Och så snäll som jag är så kunde jag helt enkelt inte säga nej och dessutom så hade jag aldrig gjort någon bröllopstårta så det lockade ganska mycket.

Locket är i sockerpaste. Även rosorna och hjärtanen.

Jag tycker att den är jättefin :)

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:17

Vanilj och choklad cupcakes med chokladsmörkräm på. Gudomligt goda :) iallafall om man tycker om choklad.

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:11

Tårta till en väns mamma som älskar sina katter/hundar mer än allt annat... nästan i alla fall :) därför fick det bli en tårta med tassar på.

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:02

För ett tag sedan hörde och läste jag om Keylimepie hela tiden så tillslut beslöt jag mig för att göra en. Den ser kanske inte så god ut, men alla som har ätit detta någon gång vet hur underbart gott det är :)

Av Rebecka - 8 juni 2010 17:39

Nalle Puh och Nasse tårtor till min pappas kusins barnbarn... tror jag att det var ;)

Vanligt prinsesstårtsinnehåll. Nästan allt är gjort i marsipan, allt utom ballongen som faktiskt är en riktig ballong :)

Ovido - Quiz & Flashcards