asliceofcake

Senaste inläggen

Av Rebecka - 8 juni 2010 16:49

En jättecupcake till min arbetskamrat. Han älskar cupcakes! Det var stora bitar av choklad i den, grädde ovanpå och en marsipanros.

Av Rebecka - 8 juni 2010 11:03

Nej, nu ska jag ta en lite paus igen. Det är ganska krävande att lägga in alla dess bilder och det finns flera till att lägga in. Nu ska jag packa inför en resa till Spanien och sen ska jag göra lite tårtdekorationer. Det ska bakas fyra studenttårtor denna veckan.

Tjingeling sålänge

Av Rebecka - 8 juni 2010 10:58

Biltårtor till en av min systers vänner. Hennes son fyllde två år och ville då ha två tårtor med bilar på. Allt är gjort i marsipan utom texten för den är av kristyr.

Av Rebecka - 8 juni 2010 10:47

Det här var mina första studenttårtor. Vaniljbottnar, chokladmousse och vaniljkräm. Locken, hattarna och kulorna på sidan är i marsipan. Skrev med kristyr.

Av Rebecka - 8 juni 2010 10:43

När det var fest på flickornas dagis bakade jag den här tårtan och tog med. Den var klart uppskattad.

All dekoration är i marsipan utom fjärilen som är gjord av rispapper.

Av Rebecka - 8 juni 2010 10:30

Fotbollstårta till en väns lillebror. Två stycken faktiskt.

Gissa vilken hans favoritspelare är ;)

Har för mig att det är vanlig prinsesstårts-fyllning i. Locket är i marsipan.

Av Rebecka - 8 juni 2010 10:14

Födelsedagstårta till svärmor och Darling som fyller år samma månad.

Mina flickor fick bestämma hur rosen skulle se ut.

Det är en vanlig prinsesstårta.

Av Rebecka - 8 juni 2010 09:51

Bakade lite blandat när mina fina vänner skulle komma hem till mig på fika. Lite muffins, mini muffins, cupcake-pops och chokladkakor. Dessutom skulle jag få presenter för jag hade fyllt år :)

Det fina kakfatet från Jellybean fick jag av min Darling i present förra året!

Ovido - Quiz & Flashcards