asliceofcake

Alla inlägg under augusti 2010

Av Rebecka - 29 augusti 2010 01:25


Doptårtor fick jag också göra idag. Denna gången till en liten Agnes som tydligen har jättemycket svart hår :)

Vanlig prinsesstårtsfyllning i och all dekor är i sp.

  

Av Rebecka - 29 augusti 2010 01:06


Det blev som sagt två Pippi tårtor till en liten flicka idag.

Locken är i marsipan och dekoren i sp (sockerpasta). Pippis guldpengar är dock vanliga chokladpengar :)

Det är vanligt prinsesstårtsinnehåll. Mycket populärt verkar det som hehe

  

Av Rebecka - 25 augusti 2010 19:41

... och så har jag gjort en liten bebis, sovandes på ett blad. Båda är gjorda i sockerpasta.



  

Av Rebecka - 25 augusti 2010 19:26

Idag har jag pysslat lite med helgens tårtdekorationer. Jag har gjort en Pippi-flicka...


 


  

Av Rebecka - 8 augusti 2010 16:29



Till min vän som fyllde år idag fick det bli en Twilight-tårta. Hon är ganska tokig i sagan :)

Den är helt laktosfri. Innehåller chokladmousse och vaniljkräm med små chokladbitar i. Såklart lite grädde runt om också.

All dekor (utom det röda - marsipan) är i sockerpasta.

  

Av Rebecka - 4 augusti 2010 12:26


Min yngsta dotters 5-årstårta. Hon ville ha Carebears på, med hallon och björnbär i tårtan :)

All dekoren är i marsipan förutom molnen.

  

Ovido - Quiz & Flashcards