asliceofcake

Inlägg publicerade under kategorin Tårtor

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:22

Min första bröllopstårta. Denna är jag väldigt stolt över. Fick frågan två dagar innan om jag kunde göra en tårta till min yngsta dotters pappas sambos pappa, som skulle gifta sig... hängde ni med ;) hehe

Och så snäll som jag är så kunde jag helt enkelt inte säga nej och dessutom så hade jag aldrig gjort någon bröllopstårta så det lockade ganska mycket.

Locket är i sockerpaste. Även rosorna och hjärtanen.

Jag tycker att den är jättefin :)

Av Rebecka - 8 juni 2010 18:11

Tårta till en väns mamma som älskar sina katter/hundar mer än allt annat... nästan i alla fall :) därför fick det bli en tårta med tassar på.

Av Rebecka - 8 juni 2010 17:39

Nalle Puh och Nasse tårtor till min pappas kusins barnbarn... tror jag att det var ;)

Vanligt prinsesstårtsinnehåll. Nästan allt är gjort i marsipan, allt utom ballongen som faktiskt är en riktig ballong :)

Av Rebecka - 8 juni 2010 17:36

Födelsedagstårta till en väns lillasyster. Denna innehöll chokladmousse och vaniljkräm. Locket och rosorna är i marsipan och texten i kristyr.

Av Rebecka - 8 juni 2010 17:26

Till samma kompis som tårtan tidigare. Denna bjöd hon vännerna på på sin Britney Spears-fest.

Vi har typ alltis tema på våra fester :)

Av Rebecka - 8 juni 2010 17:22

Födelsedagstårta till en kompis. Denna skulle hon ha på släktkalaset.

Locket är i sockerpasta, även rosorna. Texten är gjord i choklad.

Av Rebecka - 8 juni 2010 17:20

Min yngsta dotters 4-årstårta. En riktig prinsesstårta till en liten prinsessa :)

Av Rebecka - 8 juni 2010 17:09

Min systers födelsedagstårta nr 2. På kvällen hade min syster fest och då blev det den här. Hon hade Egypten-tema så då fick det bli en pyramid :)

Denna innehöll chokladmousse och apelsinmousse. Den smakade ungefär som romerska bågar. Smaskens!

Ovido - Quiz & Flashcards